ANNONS
ANNONS
mcdonalds-platsannons-digital-manager

McDonald’s söker ny digital manager

För den som har erfarenhet av digital kommunikation och som söker efter nästa steg i karriären kan den här rollen passa perfekt.

453

Om bolaget

”Vår ambition är att göra skillnad som arbetsgivare”, skriver McDonald’s i annonsen.

Bolagets hållbarhetsarbete utgår från tre områden: mat, människor och miljö. Fokus ligger på att värna om såväl medarbetare som gäster, och McDonald’s strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats och göra skillnad i samhället. McDonald’s har flera satsningar för att göra just det, bland annat arbetet med att minska klimatpåverkan, men även genom att erbjuda tusentals unga människor deras första jobb, bidra till Ronald McDonald Barnfond och mycket mer.

Om rollen

Som Digital Manager hos McDonald’s får du åtta kollegor på den svenska marknadsavdelningen i Skärholmen i Stockholm, men även kollegor i den nyinrättade nordiska organisationen. Du får ett viktigt uppdrag i att ansvara för att lokalt implementera den övergripande digitala strategin.

ANNONS
ANNONS

De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar att säkerställa kundresan i de digitala plattformarna, samt planering, utveckling, implementering och utvärdering av strategier för digital kommunikation och aktivering.

Kvalifikationer

McDonald’s söker någon med erfarenhet av att formulera budskap och aktiviteter för att nå en definierad målgrupp, och som är van att använda en mängd olika verktyg för att mäta, följa upp och optimera interaktionen med användarna av de digitala plattformarna. Även projektledaregenskaper anges som viktigt, samt goda kunskaper i engelska.

Tjänsten är på heltid, med placering i Skärholmen i Stockholm. Sista ansökningsdag är den 11 januari, men urvalet sker löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan!

Läs mer om rollen och företaget i platsannonsen.

ANNONS
I denna artikel

ANNONS
ANNONS