ANNONS
ANNONS
tech-face-predictions-ci

Tror du på de här fem B2B-trenderna inför 2020?

Automatiserade arbetssätt vänder upp och ner på vad det innebär att vara marknadsförare. Utvecklingen är snabb, och nu börjar branschens orakel titta över häcken mot året som kommer.

494

Martech Advisor är ett San Francisco-baserat konsultföretag, och på dess blogg har chefen Pete Hoelscher nu listat vad han vill framhålla som de fem viktigaste trenderna för 2020, när det gäller industriell marknadsföring. Delar du hans analys? Han grundar sina betraktelser på en undersökning kallad IEEE GlobalSpec Industrial Marketing Trends.

Att marknadsföringen via epost kommer att fortsätta utvecklas är hans första spaning. Möjligen ingen vild gissning, men på B2B-sidan räknar han med mer personligt anpassade mail.

Mer tillämpning av tekniska plattformar, och fortsatta ansträngningar för att tackla utmaningen när det gäller att mäta avkastningen på investeringar – dessa är trenderna nummer två respektive tre på listan.

ANNONS
ANNONS

Digital väv kring fysisk mässa

Att kvalitetsinnehåll blir viktigare än någonsin är tema för punkt nummer fyra.

Som femte och sista punkt framhåller Pete Hoelscher värdet av att kombinera de gamla beprövade arbetssätten med de nya – och ger ett exempel:

”För 2020 ser vi framför oss att traditionella arbetssätt såsom mässor vävs närmare samman med onlinemarknadsföringen för att ge bättre avkastning. Fler industriella marknadsförare kommer att luta sig mot digitala kanaler före, under och efter mässan för att hålla farten uppe, öka engagemanget och bygga relationer.”

Teknik hjälper marknadsförare att lysa nästa år. (Foto: H Heyerlein / Unsplash)

ANNONS
I denna artikel

ANNONS
ANNONS