ANNONS
ANNONS
cx-feedback-analytics

Verktygla kundernas feedback – med analytics

Feedback blir viktig data i vilket CX-arbete som helst. När allt fler väljer bort undersökningar krävs nya verktyg för att göra jobbet. Läs experternas bästa tips.

33

Att samla in feedback är a och o för att göra ett bra CX-arbete och inget slår utförlig Voice of Customer-feedback. Men när deltagandet i undersökningar fortsätter att falla, och kvalitén på feedbacken med det, letar branschens proffs efter nya sätt att samla in och förädla data. Kundupplevelseexperterna på Glassbox vurmar för att gifta VoC med data.

Lyssna till ”den tysta majoriteten”

Data från undersökningar kan med fördel läggas ihop med moderna digitala CX-analysverktyg. Genom att göra detta kan man bekräfta kunders inställning med ett större underlag, vilket hjälper dig att förstå vilka problem som bör prioriteras.

Ge kontext till Voice of Customer-feedback

Genom att integrera ett analysverktyg med svar i en undersökning kan du kartlägga alla kundresor. På så sätt får du en klar bild av exakt vilka upplevelser som genererade precis de här svaren. Detta underlättar enormt när du ska designa om systemet, sajten eller appen.

ANNONS
ANNONS

Generera feedback för hela företaget

Alla insikter får CX-arbetet kan användas. Produktutveckling, marknadsföring, IT eller webbutveckling – alla kan dra nytta av insikter om kundernas beteenden.

Enbart kundundersökningar räcker inte för den moderna verksamheten. För att utveckla en fullskalig och hållbar digital strategi som fogar samman kundernas behov med företagets mål krävs nya grepp, avslutar Glassbox. Och dem som lyckas integrera sin kundfeedback med data åtnjuter ofta en tydlig fördel mot sina konkurrenter.

ANNONS
I denna artikel

ANNONS
ANNONS