ANNONS
ANNONS
customer-experience-siffror

Gasen i botten – CX driver på tillväxten

Customer experience har snabbt blivit en av de viktigaste faktorerna för ett företags fortsatta tillväxt. Tror du inte på oss? Här är siffrorna som backar upp industrins nya gunstling.

120

Från ”nice to have” till ”need to have”. Arbetet med kundupplevelsen har blivit så viktigt att de företag som ignorerar CX riskerar att glömmas bort och försvinna. Det skriver Forbes på sin sajt.

Här är siffrorna som visar på kraften i customer experience:

  1. 36 procent av de CX-fokuserade företagen överträffar sina affärsmål med stor marginal. Samma siffra är 12 procent för övriga (Adobe).
  2. De anställda på företag som arbetar mycket med kundupplevelsen är 1,5 gånger mer nöjda jämfört med företag som inte gör det (Future of Work).
  3. Mer än två tredjedelar av de CX-fokuserade företagen presterade bättre än sina konkurrenter under andra halvan av 2020 (Adobe).
  4. En bred CX-strategi leder till 10 procent högre ordervärde i snitt ­– och över 10 procent i årlig tillväxt (Adobe).
  5. Ledande CX-företag har ökat sin omsättning med upp till 15 procent (McKinsey).

I många fall är det nya tekniska innovationer som möjliggör bättre kundupplevelser. Men det är människorna som driver utvecklingen framåt. Varje dag arbetar företag med sina CX-experter för att alltid sätta kunden i första rummet – ett arbete vi alla tjänar på.

ANNONS
ANNONS
ANNONS
I denna artikel

ANNONS
ANNONS