ANNONS
ANNONS
e-handel-trygghet

Enkla tips för en säkrare e-handelssajt

Många konsumenter vänder på klacken direkt om de känner sig otrygga på en sajt. Här är de bästa tipsen för att öka trygghetskänslan på er webbsida eller onlinebutik.

278

Marketing Tech News har samlat de bästa knepen för att bättra på er kundupplevelse på internet.

  1. Fokusera på transparens. Svara tydligt på frågor om till exempel ordrar, leveranstider eller data som lagras (alla är väl medvetna om vad GDPR är vid det här laget). Se till att ha en tydlig FAQ-sida, och helst även en kundtjänst som kan svara snabbt.
  2. Lägg resurser på en frikostig returpolicy. Kunder som vet att de kan returnera en produkt om de inte är nöjda känner sig direkt säkrare.
  3. Gör betalningsprocessen enkel och tydlig. Flerstegsidentifikation och garanterad säker hantering av kortuppgifter är särskilt viktigt. Bekräfta köp med tydliga mejl och kvitton.
  4. Se till att ni uppfyller alla krav för att listas som ”säker och trygg”. Flera sökmotorer och prissökningssajter, som till exempel Google Reviews och Prisjakt, listar krav som man som företag eller e-handel måste uppfylla för att rankas högre än övriga. Se till att jobba hårt för att nå de kraven – det är värt det.
Skärmavbild 2019-11-25 kl. 15.46.25
Prisjakt har både användarbetyg och ett separat rekommendationssystem för att ranka återförsäljare. (Foto: Skärmdump/Prisjakt)

Många känner säkert till uttrycket ”många bäckar små” – och det kan direkt appliceras på det här området, då varje liten ansträngning stärker kundernas förtroende. Undan för undan kommer företagen som gör det där lilla extra att stå ut från mängden, och de som inte gjort någon ansträngning sälla sig till de irrelevanta och utdöende.

I en tid av ohederliga sajter och bitcoin-bedrägerier gäller det att sticka ut som säker och ärlig. Aldrig har arbetet med trovärdighet varit viktigare.

ANNONS
ANNONS
ANNONS
I denna artikel

ANNONS
ANNONS