ANNONS
ANNONS
e-handel-lojalitet

Skapa lojala kunder i e-handels julrusch

Handeln skjuter i höjden under julen, så se till att behålla så många nya kunder som möjligt.

64

CRM Buyer har listat tre knep för att behålla kunder som lagom till jul hittat till er sajt.

  • Se över ert digitala skyltfönster. Inga fysiska butiker förväntar sig att kunderna ska knalla upp till deras dörr med ögonbindel – något på utsidan måste locka till ett besök.

Samma sak gäller er hemsida. När kunderna landar på er startsida måste de snabbt bli varse om vad ni är för företag och vad ni säljer. Sidan ska vara lätt att navigera och lätt att läsa.

LÄS MER: Bästa tipsen för marknadsföring via mobilen

ANNONS
ANNONS
  • Håll kvar kunden med en personaliserad upplevelse. Tänk hur konstigt det känns när du kliver in i en butik och ingen medarbetare pratar med dig – eller ens noterar att du är där?

Ert jobb är att förnekla köpprocessen för kunden så fort de landat på er startsida. Ny statistik visar att det potentiella kunder är mest intresserade av är information om lagerstatus, prisjämförelse och öppet köp. Även recensioner och kundberättelser står högt i kurs, så se till att tillhandahålla det.

  • Locka till fler köp. Det är alltid billigare att behålla en befintlig kund än att locka till sig en ny.

Det bästa sättet att höja kundlojaliteten är att leverera en grym kundupplevelse – före, under och sedan även efter köpet. Att se över sitt CRM-system kan vara en bra start.

LÄS ÄVEN: Gör verklighet av din CRM-strategi

ANNONS
I denna artikel

ANNONS
ANNONS