ANNONS
ANNONS
crm-system

Lista: CRM-systemen för alla behov

Alla bolag behöver ett gediget system för att samla spretiga kommunikationer på ett ställe. Här är några av marknadens bästa.

114

Det är investeringssajten Investopedia som listar sina favoriter bland CRM-systemen. Att integrera ett CRM-system kan göra underverk för en hel verksamhet och förbättra allt från styrning och organisering, till relationsbyggande och kundupplevelse.

För att lyckas nå och involvera alla delar av organisationen krävs såklart ett system med ett brett utbud av funktioner och verktyg. Därför är det inte konstigt att Investopedia rankar Salesforce högst på sin lista. Salesforce är ett av marknadens mest etablerade och välanvända system. Förutom en uppsjö av funktioner och integrationer får man även beröm för de många träningsmoduler som systemet erbjuder.

Freshworks utmärks som bäst för egenföretagare. Här finns allt på ett ställe. Data kan organiseras snabbt och enkelt och systemet kan skräddarsys efter just din verksamhets behov, skriver Investopedia.

ANNONS
ANNONS

Bästa budgetsystem blir Pipedrive. Här är plattformen för dig som vill doppa tårna i CRM och börja med grundläggande strukturering och tracking. Men om man ska vara krass så borde ju faktiskt populära Hubspot vinna budgetkategorin, då det här systemet i sin billigaste form faktiskt är gratis. Hubspot erbjuder en rad funktioner för relations- och försäljningstracking och även kundservice direkt i gratisversionen. Ytterligare funktionalitet kostar en del, menar Investopedia.

Bitrix24 vinner kategorin för bästa multikanalsystem. Här finns ett fullfjädrat CRM-system med en stor mängd olika funktioner – något som dock kan överväldiga vissa användare. Bitrix kan centralisera all kommunikation, såväl internt som externt – en fjäder i hatten för just detta system.

CompanyHub utnämns till mest anpassningsbara system. Systemet kan finjusteras ner på detaljnivå, till exempel utifrån en specifik avdelnings önskemål. En annan fördel är systemets AI-motor som lär sig hur ni jobbar och förbättrar er arbetsprocess efter hand. Systemet saknar dock integration med sociala medier, skriver Investopedia i sin motivering.

Infor CloudSuite CRM raknas högst vad gäller system specifikt för att styra upp säljteam inom små företag. Systemet får också beröm för god kundservice och support, men minus för sitt något högre pris.

I valet av CRM-system tåls det att göra lite research. Ett bra CRM-system kan höja er verksamhet ytterligare ett snäpp. Genom att ligga steget före era kunder kan ni agera proaktivt, vilket skapar en effektivare organisation – och bättre kundrelationer. Och i slutändan är det ändå relationerna som är nyckeln till framgång för i princip alla bolag.

Se hela Investopedias lista med motiveringar här.

Vilket CRM-system har du ögonen på?

ANNONS
I denna artikel

ANNONS
ANNONS