ANNONS
ANNONS
kung-som-mejlen-ci

Därför är mejlen fortfarande kung

Med ett skämt, om marknadsförare som förväxlar sina mejlmotorer med fullfjädrade CRM-system, inleder Forbeskolumnisten Gene Marks en artikel om e-postens fortsatta maktställning. Det finns god grund för den ställningen, visar det sig.

1298

200 marknadsförare för stora nordamerikanska varumärken intervjuades i en av undersökningarna som Gene Marks refererar till i sin gästartikel i Forbes. För hela 68 procent av dem var mejladresserna den typ av kunddata som ansågs allra viktigast att skaffa sig. Och inte mindre än 78 procent använde sig av kunddata för att personanpassa sin mejlkommunikation till dem.

Billig succé

En undersökning med mindre företag fann att de med årsomsättning runt 100–200 miljoner kronor satsade mer på mail än på något annat marknadsföringsverktyg – för att det ger störst avkastning på satsade pengar. Ändå svarade nästan hälften av företagen i spannet att de satsar mindre än 150 000 kronor årligen på sina mejl.

Slutligen refererar Gene Marks till en studie från företag inom finansiella tjänster. De ser mejlen som näst viktigaste kanalen efter betald sökmotorannonsering, och tänker totalt öka sina marknadsföringsbudgetar med runt 10 procent nästa år.

ANNONS
ANNONS
ANNONS
I denna artikel

ANNONS
ANNONS