ANNONS
ANNONS
trustly-oscar-berglund-press

Trustly letar Head of Digital Growth

Det svenska fintechbolaget söker efter en person som kan leda den digitala marknadsföringen.

65

Om bolaget

Trustly är ett bolag som utvecklar betallösningar för privatpersoner. Bolaget har mer än 350 anställda, och är verksamt på 29 europeiska marknader. Affärsidén består av att möjliggöra betalningar direkt från kundens bankkonto, snabbt och smidigt.

Målet är att göra det så enkelt och kostnadseffektivt som möjligt att betala online, både för konsumenter och banker.

”Att betala online borde vara lika enkelt för konsumenterna som att sträcka över en sedel. Och att acceptera betalningar och göra återbetalningar borde vara handlarnas minsta bekymmer”, skriver bolaget på sin hemsida.

ANNONS
ANNONS

Om rollen

Trustly söker en Head of Digital Growth & Marketing. Personen som får jobbet ska leda ett team på nio specialister som alla arbetar på huvudkontoret i Stockholm.

Rollen innebär ansvar för digital strategi och kanaler för distribution, rapportera KPI:er och sammanställa analyser, samt att driva utvecklingen av kulturen och processer inom avdelningen mot framtidens datadrivna marknadsföring.

Sammanlagt består marknadsavdelningen av 18 personer, utspridda på kontoren i Stockholm och på Malta, och leds av nyanställda marknadschefen Louise Nylén.

Kvalifikationer

Trustly tror att en examen inom marknadsföring, teknik, ekonomi, kommunikation eller it är viktigt för att kunna passa i den här rollen.

Erfarenhet från liknande roller i snabbväxande företag eller mediebyråer är en nyckel, samt erfarenhet av datadrivet marknadsföringsarbete och lysande ledarskapsegenskaper.

Inget sista ansökningsdatum anges i annonsen som lades ut den 6 november.

Läs mer på Trustlys karriärsida.

ANNONS
I denna artikel

ANNONS
ANNONS