
Semestern ger lite extra tid för att lyssna på längre podcasts i ämnen som man gillar. Så nu fick vi äntligen tid för att lyssna på den intervju som Sam Harris gör med Roger McNamee, en tidig techinvesterare i Silicon Valley som bl.a. var en av Mark Zuckerbergs tidigaste rådgivare, i sin podcast Making Sense.
Klicka här för att lyssna på sommarens bästa podcast
Att ta del av intervjun med Roger McNamees kunskap om ”Sociala medie – jättarna” Facebook och Google ger en helt ny dimension på hur vår data kapas och väcker frågor vilken närvaro man som varumärke ska ha i dessa kanaler.
Som privatperson gör vi själva ett aktivt val – men som ansvarig för ett varumärke och för dina kunders information så finns det stor risk att denna podcast ger dig kalla kårar.
Roger McNamee ger oss helt nya insikter i bl.a. varför man ibland måste visa för webbplatser att man INTE är en robot och varför man får verifiera det genom att klicka på bilder av trafikljus, bilar eller bussar. Ett annat exempel är varför Apple inte använder Google Maps.
Skrämmande eller inte – oavsett vad vi tycker om den datadrivna utvecklingen inom marknadsföring så är det otroligt viktigt att vi alla förstår konsekvenserna.