ANNONS
ANNONS
marknadsföring-retail

Professor: Fysisk butik viktigaste kanalen

Marknadsföring och retail måste komma närmare varandra.

285

Det menar Sara Rosengren, professor i företagsekonomi och chef för Center for Retailing på Handelshögskolan i Stockholm.

I en artikel på Markets sajt ger hon sin syn på branschen, i samband med att Retail Awards börjat med en ny kategori kallad Årets Marknadsförare – ett pris där hon själv är med och utser vinnaren.

Hon menar att utmaningar inom branschen kommer att utmana byråer och bolag att hitta nya lösningar för att synas, och pekar specifikt på att marknadsföring och retail måste närma sig varandra och arbeta tillsammans för att skapa bättre kampanjer.

ANNONS
ANNONS

”För många kan den fysiska butiken vara den viktigaste marknadsföringskanalen”, säger Sara Rosengren till Market.

Fokus måste skiftas från att skapa nya kanaler, till att använda de som finns på ett så effektivt sätt som möjligt.

Apropå priset för Årets marknadsförare på Retail Awards säger hon:

”Det blir allt tuffare att få uppmärksamhet och jag hoppas få se exempel på aktörer som låtit kunder, medarbetare eller olika typer av partnerskap bli ett sätt att nå ut.”

Sista dag att nominera till priset är 31 januari. Retail Awards går av stapeln den 11 maj 2020, i Friends Arena i Solna.

ANNONS
I denna artikel

ANNONS
ANNONS