ANNONS
ANNONS
isabella-löwengrip-instagram

Partner bryter samarbetet med Löwengrip

Problemen hopar sig för Isabella Löwengrip. Chimi Eyewear avbryter samarbetet med bloggerskan och entreprenören, efter att hon till synes använt sig av köpt engagemang.

421

Det skriver Resumé, och refererar till sajten Bloggbevakning som granskat ”Blondinbellas” likes och kommentarer sponsrad Instagram-inlägg.

I ett samarbete med Chimi Eyewear lade Isabella Löwengrip upp en bild på sig själv, iklädd ett par av märkets solglasögon – men något tycktes vara lite lurt med inlägget; många av gilla-markeringarna och kommentarerna tycktes vara från asiatiska konton som inte ens följer Löwengrip, och lovorden på inlägget allt för lika.

När Chimi Eyewears grundare Charlie Lindström fick reda på att inlägget ”boostats” av köpt engagemang valde han att meddela att samarbetet avslutats direkt i kommentarsfältet.

ANNONS
ANNONS

”Jag var lika chockad som dig när när detta uppdagades och vi har valt att avsluta samarbetet och har inte för avsikt att göra någonting liknande igen. Jag befinner mig i en annan tidzon och har missat detta helt, något jag om någon så klart är väldigt ledsen för”, skriver han som svar på en kommentar på Instagram, enligt Resumé.

Inlägget har nu tagits bort från Isabella Löwengrips konto.

I en kommentar på sin blogg tycks Isabella Löwengrip skylla ifrån sig i frågan om ifall hon köpt engagemang:

”Det var någon som gjorde det för att förstöra för mig. Trist”, skriver hon enligt Resumé.

ANNONS
I denna artikel

ANNONS
ANNONS