ANNONS
ANNONS
handels-videor-kris

Forskare om krisen: ”Kundresan förändras”

Handelshögskolan i Stockholm lanserar en serie videor om marknadsföring och strategi i tuffa tider.

1918

Det nya coronaviruset, och efterföljande åtgärder för att begränsa smittspridningen, har skapat en krissituation i världen som få hade kunnat förutspå. Ingen har det definitiva svaret på vad som bör göras, eller erfarenhet från att ha hanterat en kris likt denna.

Även inom kommunikation och marknadsföring saknar coronakrisen motstycke. Därför har forskarna Erik Modig och Martin Söndergaard vid Handelshögskolan i Stockholm tagit fram en serie videor där de utgår från mänsklig psykologi och beteenden vid kris, för att om möjligt vägleda er marknadsföring och strategi i dessa tuffa tider.

Läs även: Är det okej med reklam under krisen? [Customer Insider] >

ANNONS
ANNONS

Fyra avsnitt i serien finns redan uppladdade på Youtube. Här är det första, kallat ”Back to Basics”:

Resten av avsnitten i serien finns i den här spellistan.

Erik Modig forskar kring konsumentpsykologi och marknadskommunikationens effektivitet, medan Martin Söndergaard är en doktorand med psykologiexamen som undersöker hur företag kommunicerar sina hållbara initiativ på bästa sätt.

ANNONS
I denna artikel

ANNONS
ANNONS