ANNONS
ANNONS
stressade-marknadsförare

Coronaviruset en stress för marknadsförare

Pandemin på hjärnan. Så påverkar krisen på det personliga planet.

169

En ny undersökning visar att brittiska marknadsförare är stressade på grund av den pågående pandemin. Det rapporterar Marketing Week.

Undersökningen, som hade 849 deltagande marknadsförare, visar att många främst är oroliga för sitt jobb. 49 procent anger att osäkerheten kring deras anställning är något som gör dem ”rätt så” eller ”väldigt” oroliga. Det är främst de som arbetar i mindre organisationer, med en omsättning på under 50 miljoner pund, som är oroliga för sitt jobb: 55 procent, att jämföra med 40 procent av de som jobbar i större organisationer.

Över 30 procent anger att de känner sig distraherade på grund av situationen – och 46 procent anger att de känner att de jobbar mindre effektivt under rådande omständigheter. 15 procent anger att de är frustrerade, och 11 procent svarar att de är djupt stressade.

ANNONS
ANNONS

49 procent anger att hemmakontoret gjort att de arbetar mer eller mycket mer än innan coronaviruset. Samtidigt säger bara 17 procent att de är för upptagna för att hinna känna något alls. Det är tydligt att coronakrisen påverkar många personligen, och har en effekt på marknadsavdelningen likväl som alla andra delar av verksamheten.

ANNONS
I denna artikel

ANNONS
ANNONS