ANNONS
ANNONS
mobil-marknadsföring

Bästa tipsen för marknadsföring i mobilen

Smarta telefoner har revolutionerat marknadsföringen. Det här ska du tänka på i din mobila strategi.

986

Enligt en undersökning genomförd av We Are Social har 50 procent av hela världens befolkning en mobiltelefon, och nio personer skaffar sin första mobiltelefon varje sekund.

En en annan undersökning, gjord av SurveyMonkey, visar att 70 procent av mobila sökningar genererar en interaktion inom en timme.

Mobil marknadsföring är framtiden, och den som inte är med på tåget kommer att lämnas gråtande på stationen.

ANNONS
ANNONS

Därför listar den välrenommerade experten Neil Patel på sin blogg sina bästa knep för att lyckas med marknadsföring via mobilen.

Här följer Customer Insiders favoriter bland Patels tips för att hänga med i utvecklingen.

  1. Gör sajten mobiltelefon-anpassad. Få saker är så enerverande som en sajt utan vektoriserade element. Detta tips gäller även innehållet; korta rubriker, dela upp texten i fler stycken och korta ner där det är möjligt.
  2. Använd verktyg för att synas lokalt. Flera plattformar erbjuder tjänster för företag som vill synas i närområdet, bland annat genom recensioner, rekommendationer och kartor. Googles plattform My Business är ett exempel.
  3. Marknadsför via sms och mejl. Enligt en undersökning frö Ihumanmedia är det 58 procent av smartphone-användarna som kollar sin telefon minst en gång varje timme. Se till att finnas där, direkt på låsskärmen, när de tar upp mobilen.
  4. Våga vara personlig. Försök inte överoptimera med nyckelord och säljande språk. Det är trots allt kunder ni vill locka till er, inte sökmotorer (även om de inte är oviktiga).
  5. Undersök för- och nackdelar med att lansera en egen app. I en app får ni full kontroll över användarupplevelsen, något som webben inte kan matcha.
  6. Använd flera olika kanaler i er strategi. Kunderna lever sitt digitala liv i flera kanaler, så se till att de kan hitta er på fler ställen än enbart via hemsidan.
  7. Jobba upp engagemanget och interaktionerna i era sociala kanaler. Inget sprids så bra som autentiska kundberättelser. Genom att uppmana kunder att lägga upp inlägg relaterade till er produkt eller tjänst så slipper ni också i viss mån skapa eget content. Win-win!

ANNONS
I denna artikel

ANNONS
ANNONS