ANNONS
ANNONS
crm byrå

Vässa ert CRM-arbete – bästa byråerna

För den som söker ett nytt perspektiv på sin CRM-strategi kan en specialiserad byrå vara ett bra val. Nedan listas flera konsulter på området.

190

Om man inte är uppmärksam är det lätt att marketing automation-arbetet börjar gå på tomgång. Här listar vi CRM-byråer att ta hjälp av.

A

AvidlyAvidly är en svensk byrå som bland annat kan integrera ert CRM med Hubspot. Detta gör att det blir smidigt att överföra leads till säljavdelningen, ger mer möjligheter till leadtracking och för över kunddata till Hubspot. Avidly erbjuder även SEO-tjänster, inbound marketing och annan marketing automation-verksamhet.

B

C

Chessit: Chessit arbetar främst med de två CRM-systemen Creatio och Pivotal CRM, men lägger även upp strategier om du använder ett annat system. De gör målanalyser, så att analyserna i CRM:et håller måttet och ger informationen som önskas. På så sätt kan orderhantering förbättras och digitala felleveranser minskas.

ANNONS
ANNONS

D

E

F

Fs data: Fs data är en av Sveriges äldsta email service providers, då de startade 1997. Företaget erbjuder inte enbart tjänsten epostdomän, men priset för en komplett domännamnsregistrering kostar 139 kronor per år (med billigare pris första året). Företaget framhäver att det är ett beprövat och familjeägt alternativ.

G

Glesys: Glesys är en svensk e-postpplattform som kostar 50 kronor per månad. Lagringsutrymmet är 10 gb, men det går att köpa till extra utrymme vid behov. Företaget erbjuder webbmail och har ett supportteam i Sverige.

H

I

Ipeer: Ipeer är ett svenskt bolag som erbjuder två olika e-postpaket. Det billigaste innehåller 500 mb lagring och kostar 55 kr i månaden. Det andra alternativet har obegränsat med utrymme och har en månadskostnad på 99 kr. En nackdel med det första alternativet är att det inte har lika utvecklat antivirus- och spamfiltersystem.

J

K

Knowit: Svenska IT-jätten har 2.300 anställda och tillhandahåller en specifik CRM-tjänst. Företaget beskriver att de arbetar med att ”kartlägga och utvärdera olika aktörer, samtidigt som vi bygger specialistkompetens för de ledande plattformarna”. De beskriver att de hjälper ditt företags marknadsavdelning med vässade budskap och målgruppsanalyser. Med kunder som Skandia, Folktandvården Stockholm och S:t Eriks ögonsjukhus är de ett beprövat kort i branschen.

L

Lime. Har funnits i över 25 år och siktar enligt hemsidan på att bli störst i Norden. Enligt företaget har de 40.000 användare och har kunder som IFK Göteborg, Myresjöhus och Unionen.

Loopia: Loopia är ett svenskt bolag som startade 1999. Företagets e-posttjänst kostar 49 kronor i månaden. Utrymmet är 25 gb och uppåt, beroende på vilket alternativ man väljer.  En nackdel är dock att webbmailen är inte särskilt sofistikerad, särskilt inte vid användning via mobiltelefon.

M

N

O

P

Q

R

S

Sirocco: Sirocco är ett stort svenskt bolag som har internationella kontor och i sitt CRM-arbete gör allt från ”kravanalys och processkartläggning till implementering och support”. Under hela processen sker bland annat förstudier, individuella intervjuer och workshops. Företaget har cirka 25 anställda. Företaget har haft kunder som Dustin, Fortum och Scania.

Smicker: Smicker beskriver sig som specialister inom CRM och skräddarsyr varje lösning gentemot varje kund. De har bland annat jobbat med Blocket, Hertz, Volvo och SBAB och skriver att de är ”Sveriges mest belönade relationsmarknadsföringsbyrå”. Företaget erbjuder kreativa lösningar och kampanjer, snarare än uteslutande analytiskt arbete.

Sparkhouse: Göteborgsbaserade Sparkhouse hjälper dig att ”Samla all din kunskap om affärer och relationer” i CRM:en. Dessutom stöder de ditt arbete med webb, integrationer, data och plattformar.

T

U

V

W

X

Y

Z

Å

Ä

Ö

Saknas du på listan? Skicka iväg ett mejl till info@contentlab.se.

ANNONS
I denna artikel

ANNONS
ANNONS