ANNONS
ANNONS

Populära resmål förstörs i Gretas kampanj

Miljörörelsen Fridays for future ger sig nu in i reklambranschen. Med en kampanj i sociala medier om förstörda turistmål ska de skapa ytterligare opinion för klimatfrågan.

650

Det är reklambyrån FF Los Angeles som står bakom reklamen. Gamla affischer som ska locka turister till olika resmål är omgjorda så att klimatkrisen förstört förutsättningarna för turism.

Till exempel så har sandstränderna ersatts med skogsbränder i Kalifornien, och korallrevet i Australien har bytts ut mot ett dött hav, skriver Resumé.

Greta Thunberg har fått ett enormt genomslag i media, och utsågs av Time Magazine till den person som haft mest påverkan på världens utveckling det senaste året. Nu vill den tonåriga miljöaktivisten och hennes rörelse Fridays for future nå ut till ännu fler människor med den här kampanjen.

ANNONS
ANNONS

Reklambyrån FF Los Angeles har tidigare arbetat med jättar som Google, Spotify och Huawei, och har vunnit väldigt många priser för sitt arbete.

De beskriver sig själva som en blandning av kinesisk opportunism, snabbt digitalt tänk, amerikansk besatthet av strategier, och en fransk känsla för kultur och hantverk.

Målet för byrån är att beröra människor på djupet i deras hjärtan.

ANNONS
I denna artikel

ANNONS
ANNONS