ANNONS
ANNONS
lagt-hangande-applen-ci

Missa inte höstens lågt hängande säljfrukt

Många marknadsförare fortsätter att tänka på barnen som ska ha grejer till att skolan börjar igen. Men närsynt missar de att det är nu som vuxna också förverkligar sina planer på nya bilar, renoveringar och resor.

497

Det är Jon Kaplan, säljchef för sociala mediesajten och marknadsföringsplattformen Pinterest, som skriver på branschsajten Marketing Tech News. På hans plattform går det att följa hur olika sökord trendar över året och dra slutsatser om köpintentioner. Ordet ”rutin” ger tydliga toppar två gånger per år: vid nyår och i augusti.

Suktar under sommaren – agerar på hösten

Peakarna för rutinlusten följer i sin tur efter toppar under sommaren för uttryckta intentioner att köpa saker. Sökningarna på termen ”new house plans” har enligt Jon Kaplan gått upp med 449 procent under sommarmånaderna.

Sammantaget argumenterar han för att vi ska sluta tänka bara tillbaka-till-skolan – och i stället börja se början av hösten som ett tillbaka-till-livet.

ANNONS
ANNONS
ANNONS
I denna artikel

ANNONS
ANNONS