ANNONS
ANNONS

Tekniken läser av personlighet på ögonen

Framtidens teknik skapar en helt ny värld av möjligheter för marknadsförare.

412

AI möjliggör redan i dag en teknik som användas för att känna av folks personligheter genom att scanna ögonen. Det här kan ge stor hjälp vid jobbintervjuer och för att lösa brott, skriver sajten Marketing Tech News.

Och nu när tekniken kommit så här långt, vad kan framtiden innovationer innebära för marknadsföring och annan affärsverksamhet?

I dag finns det tekniker som VR (virtual reality), AR (augmented reality), MR (mixed reality), XR (mixed reality environment) och VR/360. Såväl branschkännare som konsumenter har slängt med begreppen i flera år, men det är först nu som de börjar användas mer flitigt.

ANNONS
ANNONS

Både kampanjer och kundupplevelser kan dra nytta av nytt hyperrealistiskt och interaktivt content. Att dessutom kunna strömma det direkt via det nya 5G-nätverket spås förändra marknadsföringen drastiskt.

Andra tänkbara områden där tekniken kan revolutionera datainsamling och marknadsföring är till exempel konsumentens reaktioner på media.

Tänk dig en bok som kan läsa av konsumentens reaktioner, och därigenom samla in data och med hjälp av AI generera insikter på ett djup vi aldrig tidigare skådat.

Framtiden är snart här. Marketing Tech News framhåller vikten av att aktörer inom näringslivet tar vara på de nya tekniska möjligheterna. De som inte gör det riskerar att tappa relevans.

ANNONS
I denna artikel

ANNONS
ANNONS